اهمیت سیمان و بتن در ساختمان سازی

اهمیت سیمان و بتن در ساختمان سازی

صنعت ساخت و ساز یکی از صنایع رو به پیشرفت است که روز به روز شاهد ترکیبات خاصی در آن هستیم. یکی از مهمترین ویژگی های این صنعت را می توان استفاده کردن از بتن دانست که سالیان سال است ادامه داشته و به جرات می توان بتن را کاربردی ترین نوع مصالح آن دانست. استفاده از سیمان و ملات به سالهای دور و دراز برمیگردد به گونه ای که در دوران روم باستان نیز شاهد استفاده از آن بوده ایم. البته در دوران های مختلف ترکیبات متنوعی از سیمان مورد استفاده قرار گرفته و امروزه بتن ساختاری از شن، ماسه و سیمان است که مقاومت بسیار بالایی داشته و در بخش های مختلفی از ساختمان کاربرد دارد. بسیاری از مردم اقدام به خرید بتن آماده برای مصارف خود می کنند اما برخی نیز مواد اولیه بتن را خریداری کرده و به صورت دستی آنها را ترکیب کرده و استفاده می کنند. انتخاب مواد اولیه با کیفیت مناسب و همچنین توجه به ویژگی های مختلفی از جمله ضروریات است. در ادامه توضیحات کامل تری در خصوص قیمت سیمان و بلوک سبک ارائه نموده ایم:

سیمان چیست؟

بی شک سیمان پرکاربردترین ماده ای است که در صنعت ساخت و ساز بکار گرفته می شود. سیمان با مواد مختلفی مخلوط شده و در نهایت ترکیب خاصی تولید می کند. البته هر یک از محصولات سیمانی خاصیت خاص خود را دارند و در بخش های مختلفی از صنعت ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرند. قیمت سیمان با توجه به انواع آن مختلف است. بتن به عنوان یکی از اصلی ترین مصالح ساختمانی شناخته می شود که مواد مختلفی با یکدیگر مخلوط می شوند تا در نهایت بتن آماده استفاده شود.

 

 بتن چه ساختاری دارد؟

بتن چه ساختاری دارد؟

سیمان به عنوان اصلی ترین ماده کاربردی در بتن به شمار می رود و شن بتن و ماسه بتن به آن اضافه شده و ساختار اصلی بتن را تشکیل می دهند. بتن کاربردهای متعددی دارد و یکی از اصلی ترین کاربردهای آن را می توان به ستون های ساختمان نسبت داد. زیرساخت ساختمان نیز با استفاده از بتن مقاوم سازی می شود که البته میزان استفاده از بتن به میزان باری بستگی خواهد داشت که بتن باید تحمل کند.

 

قیمت شن بتن

شن بتن همانطور که از نام آن پیداست به قطعات شنی گفته می شود که در ساختار بتن مورد استفاده قرار می گیرد. شن در بتن خاصیت بسیاری دارد و می توان آن را به عنوان یکی از اصلی ترین ترکیبات بتن دانست. شن های موجود در ساختار بتن باعث افزایش مقاومت آن شده و میزان هزینه ها را نیز کاهش می دهد. با توجه به قیمت امروز سیمان ، سیمان گران قیمت ترین ماده بتن است که استفاده از شن بتن باعث کاهش میزان استفاده از سیمان نیز خواهد شد و در نتیجه میزان قیمت بتن آماده نیز کاهش پیدا می کند. شن بتن در تمامی بتن ها بکار گرفته می شود اما نمی توان قیمت شن بتن را رقمی ثابت دانست چرا که عوامل متعددی دست به دست هم می دهند تا در نهایت قیمت دقیق آن را مشخص کنند. در حالت کلی میزان قیمت شن بتن مناسب بوده و به همین دلیل بهترین انتخاب برای استفاده کردن در ساختار بتن است.

 

 انواع شن بتن

انواع شن بتن

شن بتن به دانه های ریز شن گفته می شود که این شن ها به خودی خود انواع مختلفی دارند. برخی از شن ها مانند شن های رودخانه ای بوده و گرد هستند. این نوع شن معمولا میزان قیمت بالاتری هم خواهد داشت اما نوع دیگر شن ها که تحت فشار و از شکستن سنگ های بزرگ به دست می آیند قیمت ارزان تری دارند. توجه داشته باشید که این شن ها لبه های تیزی دارند و اندازه های متفاوت آن باعث افزایش مقاومت هرچه تمام تر بتن خواهد شد. یکی دیگر از تفاوت های شن بتن مربوط به اندازه شن ها است. شن و ماسه از الک های با اندازه متفاوت گذرانده می شوند و به همین دلیل می توانبد متناسب با محل استفاده، نسبت به خرید شن اقدام کنید. توجه داشته باشید که قبل از استفاده از شن حتما باید تمامی آنها را با آب شست چرا که ناخالصی هایی مثل گرد و خاک بر روی شن ها وجود خواهد داشت که این گرد و خاک باعث کاهش قدرت چسبندگی و در نتیجه مقاومت بتن می شود.

 

قیمت ماسه بتن

شن بتن در برخی مواقع مورد استفاده قرار می گیرد اما ماسه بتن یکی از الزامات تولید ملات است و حتما باید ماسه با سیمان مخلوط شود تا ساختاری مناسب برای ساخت بخش های مختلف ساختمان به دست آید. ماسه بتن دانه های ریزی دارد که البته ماسه ها نیز متناسب با اندازه دانه هایی که دارند انواع مختلفی خواهند داشت و انتخاب هریک بستگی به محل استفاده شما دارد. قیمت سیمان و ماسه بتن نیز به موارد مختلفی بستگی داشته و یکی از اصلی ترین آنها، کیفیت ماسه است. بی شک هرچه ماسه خالص تر باشد میزان قیمت و همچنین مقاومت بالاتری نیز خواهد داشت. به دلیل محبوبیت و پرکاربرد بودن ماسه، مراکز متعددی اقدام به فروش آن کرده اند که ممکن است میزان قیمت هر یک از آنها نیز با یکدیگر متفاوت باشد. به همین دلیل قبل از خرید حتما به قیمت مراکز مختلف فروش دقت داشته باشید تا در نهایت بهترین مورد را برای خرید انتخاب نمایید.

خرید مصالح بتنی

خرید مصالح بتنی

برای خرید مصالح ساختمانی راه های مختلفی پیش رو خواهید داشت و در حالت کلی این روش ها به دو نوع حضوری و غیرحضوری دسته بندی می شوند. منظور از روش حضوری مراجعه به مراکز فروش سطح شهر است که خرید از این مراکز به دلیل وقت گیر بودن کمتر مورد توجه قرار گرفته و جای خود را به مراکز اینترنتی داده است. فروشگاه های اینترنتی مصالح بتنی به انواع مختلفی دسته بندی می شوند که هریک خدمات منحصر به فردی را ارائه می کنند. شهربتن یکی از مراکز فروش مصالح ساختمانی است که در سطح فضای مجازی نیز فعالیت داشته و می توانید بهترین خدمات را از آن دریافت کنید. کارشناسان زبده شهربتن به صورت ۲۴ ساعته آماده ارائه خدمات پشتیبانی بوده و می توانید راهنمایی های مورد نیاز را در خصوص قیمت بورس سیمان از آنها دریافت کنید.

 

برگرفته از سایتhttps://shahrebeton.com/

 

اشتراک گذاری مطلب
برچسب ها :

کانال تلگرام دانلود آهنگ جدید ایرانی بازی انفجار سایت بت اسپات